כישלון לנשות הפרובוקציה: "דרשו מאיתנו דרישות אבסורדיות"

יצויין כי לא זו בלבד שההיענות הייתה דלילה אלא שהמשטרה אף הפרידה את נשות הכותל מיתר המתפללות בעזרת הנשים והיפנתה אותן אל מתחם מגודר שהוקף במחסומי משטרה, שמוקם ברחבת התפילה המרכזית, זאת על אף שעזרת הנשים לא הייתה עמוסה
אבי יעקב 2 Comment on כישלון לנשות הפרובוקציה: "דרשו מאיתנו דרישות אבסורדיות"

מאשימות את ה"היערכות מוגזמת של המשטרה להפרות הסדר הציבורי" • "חלק מההסעות שהיו אמורות להביא מאות נשים נוספות ממקומות רבים בארץ בוטלו ברגע האחרון כדי לעמוד במכסה שדרשה המשטרה"

יצויין כי לא זו בלבד שההיענות הייתה דלילה אלא שהמשטרה אף הפרידה את נשות הכותל מיתר המתפללות בעזרת הנשים והיפנתה אותן אל מתחם מגודר שהוקף במחסומי משטרה, שמוקם ברחבת התפילה המרכזית, זאת על אף שעזרת הנשים לא הייתה עמוסה
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמה עשרות נשות פרובוקציה בלבד התייצבו למופע האימים החדש שלהן – ברכת כוהנות ברחבת הכותל.

לברי המארגנות הכישלון בגלל "היערכות מוגזמת של המשטרה להפרות הסדר הציבורי". לדבריהן "חלק מההסעות שהיו אמורות להביא מאות נשים נוספות ממקומות רבים בארץ בוטלו ברגע האחרון כדי לעמוד במכסה שדרשה המשטרה".

הפרובקטוריות מאשימות כי "שר הדתות, דוד אזולאי (ש"ס), ורב הכותל, שמואל רבינוביץ', אסרו על הנשים לשאת ידיהן לשמיים, להניח טלית על הראש ולהתברך על ידי הכוהנות שהיו בקהל. לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "מחר שניהם ישתתפו בברכת הכוהנים לגברים ושם לא יהיו איסורים מכל סוג שהוא".

יצויין כי לא זו בלבד שההיענות הייתה דלילה אלא שהמשטרה אף הפרידה את נשות הכותל מיתר המתפללות בעזרת הנשים והיפנתה אותן אל מתחם מגודר שהוקף במחסומי משטרה, שמוקם ברחבת התפילה המרכזית, זאת על אף שעזרת הנשים לא הייתה עמוסה.

המשתתפות המועטות שכן הגיעו קיבלו למזכרת סיכה בצורת כף היד של ברכת כוהנות.

ענת הופמן אמרה: "כל כך הרבה מאמצים הושקעו בביטול ברכת הכוהנות בכותל ובמניעת תפילת הנשים החגיגית. אפילו הסכמנו לדרישתם האבסורדית של שר הדתות ורב הכותל לוותר על טקס ברכת הכוהנות המסורתי, שהיה אמור לכלול חליצת נעליים, נטילת ידיים, וברכת כוהנות של בנות כוהן, שהתכוונו לברך את קהל הנשים, כאשר פניהן מכוסות לגמרי בטלית והן אומרות את הברכה כשידיהן נשואות כלפי מעלה. היה עדיף לו כל הצדדים היו משקיעים את מיטב מאמציהם ביישום המתווה ההיסטורי".

"אנו מאמינות שלמרות שברכת הכוהנות היא מנהג חדש בכותל, בבוא הזמן הוא יהפוך למנהג המקום, כפי שקרה עם מנהגים אחרים כמו התכסות בטלית, תקיעה בשופר, הדלקת נרות חנוכה וקריאת מגילת אסתר – מנהגים המותרים לנשים במסגרת ההלכה – שבעבר לא נחשבו למנהג המקום והיום הם כן".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    למה אתם מביאים את התגובה שלהן?
    מאיזו סיבה אני צריכה לקרוא את כל הזבל המלוכלך והדוחה הזה?
    אתם אף פעם לא מבינים מה הבעייתיות בלתת במה , גם אם וורטואלית, לדברים או דוברים מלאי כפירה וטומאה.

    1. אתם פשוט דפוקים!! ותסלחו לי על הבוטות.
      אתם ושכמותכם שמביאים את תגובתן של הנשים עוד יגרמו שדבריה בדבר מנהג המקום יתממשו.
      פשוט די לתת להן במה!!